assalamualaikum...

here my site, my own way to present myself as i won't bother anyone
this is how i'm expressing myself by writing here, because most of the time I'm enjoying blogging

Sunday, July 18, 2010

ISK...bermula segalanya~~


Siapa kita??
Ke mana kita??
Apa matlamat hidup kita??

Dah lama sgt persoalan cmni berlegar2 dalam kepala aku..memang cakap senang la,pape pun kena cari keredhaan Allah..dalam setiap perbuatan kte kne ade redha Allah,tp..HOW??

then,setelah kakak2 baik ati tu dtg tmpt aku,explain one by one...from morning untill evening..
ape yg aku dapat??bole x aku aplikasikan dlm idop aku??

Matlamat HIDUP:
1)ibadah
2)khalifah

Ya Allah buka lah hatiku n rakan2 yg lain spy mudah menerima KEBAIKAN..
sucikanlah hati2 kami yg penuh dosa n noda...

Syukur sgt Allah nk bg peluang KEDUA,dan xsume org dapat peluang cmtu,setiap orang berhak membuat pilihan dlm hidupnya..sangat rugi kalau kita tersalah mbuat pilihan..in every single things dlm life kita..

"kita yang pilih ape yg kite nak jadi"

Aku sedar,aku bnyk belajar,tp aku xbnyk buat...aku tahu cakap,tp xtau nak aplikasikan..

"Tujuan n matlamat hidup kita dengan setiap perkara yg kite ceburi sgt berkait rapat..jdkn matlamat hidup yg dua itu sbg kuning telur yg diliputi putih telur yg merupakan alat utk kte mnjayakan matlamat hidup kita yg sebenar"

basically nya,profesion kte sbg pelajar medik misalnya adalah alat utk kte melengkapkn n menyempurnakan misi asal tujuan kte hidup..

jgn lari n mudah terpesong dgn mnjadikan alat2 tersebut sbg benda yg besar,sdgkn hakikat yg besar adalah dua matlamat td..ibadah n khalifah..

"Jadilah umat Islam yg tegar seperti logam"..

tidak akan mudah goyah dengan persekitaran..aku xsekuat tu sebenarnya..
masih still mncari kekuatan spy boleh maintain n istiqamah dlm stiap kbaikn,
and aku perlukan seseorang utk bwk aku..

seseorang tersebut perlu dicari..mksudnya,aku kne cari org2 yg bole bwk kte kpd kbaikn,bkn hnya termenung menantikan buah yg tidak kan gugur..

"konklusinya,joinlah usrah,hiduplah dlm satu komuniti msyrkt Islam yg kukuh"

kerana tarbiyah bukan segala2nya,tp segalanya bermula dari tarbiyah...

p/s:syukran k.masyi,k.chep,k.azwa,k.rai n k.shaz yg sudi mnghabiskn mse brsama kami..really2 enjoy it,n xsbr tnggu next meeting,pre departure 2;persediaan fizikal..