assalamualaikum...

here my site, my own way to present myself as i won't bother anyone
this is how i'm expressing myself by writing here, because most of the time I'm enjoying blogging

Wednesday, May 12, 2010

CINTA~indah ke??


emm..msti da boring an lau ckp psl bnde alah ni,
da familiar,sbb lau spe yg xckp psl bnde ni not a human being la..
tade perasaan,tade hati perut..ske an kganasan..

but talking about love..
actually aku jd meraban ni sbb br je abes bce buku karya Pahrol Mohd Juoi,
yg brtajuk TENTANG CINTA~

"Bila seseorang itu kerap jatuh cinta, ertinya dia belum berjaya mencintai diri sendiri"
wah!! kne jge btol2 perasaan ni,jgn nk sdap2 n sng2 je jatuh cinta,
if u r like that,meaning u r not luv urself..
xbole2,aku ttp sygkn diri aku dlu sblum nk syg owg len..
plik la lau xsyg diri sndiri ni..sbb
"Kita tidak boleh mencintai orang lain sebelum mencintai diri sendiri. Dan kita tidak boleh mencintai diri sendiri..sebelum mencintai Allah!"
xkn xtau lg Cinta Allah tu yg first skali kte nk cari..kan.kan

"Untuk bahagia, cintailah sesiapa yang menyintai anda, bukan sesiapa yang anda cintai"
Contoh yg simple cintakan ibubapa,laa,ibubapa mne xsyg ank2 dye an,so,lau nk bahagia just bls blik cinta ibubapa n family kte yg mmg konfem sygkan kte..

"Cinta kalau bahasanya hati..itulah cinta hakiki
Kasih jika dasarnya Rabbi..itulah kasih sejati
Cinta ini pasti diuji kerana itu sudah tradisi janji.."

"Cinta yang dicari adalah baik,tetapi cinta yang didapati tanpa dicari adalah lebih baik"
sbb bile terlalu busy mncari cinta smpai lupa dunia(lau lupa dunia,ingat Akhirat xpe jgak,,ni lupa dua2)..kan nmenye mbuang mse,buang duit n lastly jd keje sia2 lau cinta yang diperolehi tu cinta palsu..huhu

"Fitrah perlukan hidayah, jika tidak, fitrah akan menjadi fitnah.Bila kehendak tabi'e tidak disalurkan atau diisi mengikut peraturan Allah, maka akan berlakulah kemusnahan dan kehancuran"..
fitrah itu perasaan cinta,n fitnah itu kemungkaran yang terjadi akibat dari cinta terlarang tanpa ikatan yang sah..so,jgelah fitrah yang suci itu daripada dinodai oleh tangan2 mnusia itu sendiri..

"Jangan dibawa berbincang tiga golongan manusia. Pertama, yang sedang lapar, kedua yang sedang sakit dan ketiga orang yang sedang mabuk cinta."
Angau la jawapannya..Bile dah angau buta mata, buta hati, pekak telinga..btol x?? Seolah-olah telah 'mabuk' dan sedang berada di alam yang lain.Habis buang keluarga,kwn2..pe crta..

"Cintailah sesuatu itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kebencianmu suatu ketika. Bencilah yang engkau benci itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kecintaanmu pada satu ketika"





6 comments:

BUJANG SUSAH said...

Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry..

Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan dan tutor 4 the latest read more.. tengok jgn x tengok.. sila klik disini
Semoga bermanfaat insyaAllah.."Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain"(Hadis riwayat Al-Qudhi).

"SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT"

P/S: Sedikit perkongsian dan renungan buat sahabat dan diri sendiri dari hamba yang hina jua serba kekurangan ini... sila klik
DISINI

"Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: "Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak." (Hadis riwayat Imam Ahmad).
Wallahualam.

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran". - Surah Al-Asr:1-3.

blog anda bagus dan bermanfaat...!!! Teruskan menulis.. Semoga sejahtera dan semoga sentiasa diberi keberkatan.. wassalam.

syahira ariff said...

semoga cinta itu hadir kepadamu tepat pada waktunya
barulaa kau tak kalut
=p
hehehe

Nur~ImpiaNA said...

syah mg nyenye aku dih..mg pn kalut ugop..wakaka

Nur~ImpiaNA said...

bujang senang> syukran

fazira said...

fewitt..catch u! ilike those words
"Bila seseorang itu kerap jatuh cinta, ertinya dia belum berjaya mencintai diri sendiri"

yeeha!

mEkLee said...

to fazira :
opss...
bg aku pulak..klu ko nmpk aku tersuka org tu belum betul2 label jatuh cinta kott..
beselah,nk gedik2 skali skala,tp xserius pun..haha,teruk x..lala~

tp yg pastinya aku cinta sgt2 sma diri aku sndiri n kwn2 ku sekalian..luv u all~