assalamualaikum...

here my site, my own way to present myself as i won't bother anyone
this is how i'm expressing myself by writing here, because most of the time I'm enjoying blogging

Wednesday, May 12, 2010

karya terunggul~(cm sengal je)haha


VILA FLOWER



--> by Elina Emilia 05
BAB 1
Di sebuah bandar serba moden terletak di Malaysia iaitu Kuala Lumpur tinggal tiga ekor makhluk Allah. Mereka ialah Ally,Martha dan Dyna. Mereka tinggal di sebuah banglo yang besar kepunyaan Encik Ahmad Williams bin Abdullah yang tersergam megah di Bukit Tunku. Encik Ahmad Williams dan isterinya mempunyai dua anak lelaki dan tiga anak perempuan.
BAB 2
Mereka bertiga Ally,Martha dan Dyna tidak ke sekolah. Mereka hanya bergembira di villa besar tersebut yang dipanggil Villa Kejora. Encik Ahmad William dan isterinya,Raja Najradara Armand bekerja,mereka juga dilayan bagai raja oleh anak bongsu Encik Ahmad iaitu Naila Qistina dan orang gaji keluarga mereka Puan Normala. Apabila bosan, mereka brtiga merayau-rayau sekitar kawasan tersebut untuk mengambil udara segar di situ. Kelihatan juga ramai anak-anak muda macam mereka dalam keadaan gembira. Mereka juga tinggal di banglo-banglo besar seperti Ally,Martha dan Dyna. Tiba-tiba Fathy,jejaka terkacak di situ lalu di tepi mereka. Dyna terpegun melihat kekacakan Fathy. Ketika itu Fathy tidak nampak akan Dyna yang berda di sisi Ally. Fathy yang agak playboy itu menegur Ally,"Hai,adik manis..Boleh berkenalan?"Ally yang tidak mendengar sapaan tersebut terus pergi bersama Dyana dan Martha. Hanya Dyna yang mendengar sapaan tersebut menoleh ke arah Fathy. Ketika itu Fathy sudah berlalu bersama kawan-kawannya.
BAB 3
Setelah hari sudah lewat petang dan perut mereka sudah berbunyi,mereka pun berjalan pulang ke Villa Kejora. Naila Qistina menyambut mereka pulang dengan gembira. Dia memberi makanan kepada mereka. Mereka mkan makanan yang lazat itu sehingga kenyang. Setelah itu mereka menonton tv bersama keluarga Encik Ahmad William."Naj,minggu depan Zack akan pulang ke Malaysia. Dia kan sudah habis belajar,"kata Encik Ahmad William kepada isterinya. Raja Najradara hanya tersenyum. Mereka bertiga pula hanya mendiamkan diri sambil mendengar perbualan antara keluarga tersebut. Zack Zalman merupakan anak sulung keluarga mereka. Kini Zack atau dikenali juga dengan Zal sedang belajar di Universiti Oxford dalam bidang guaman. Mereka bertiga tidak pernah melihat Zal kerana ketika mereka diambil tinggal di situ,Zal sudah berda di luar negara. Martha yang agak gatal tidak sabar mahu menanti kepulangan Zack Zalman. Mungkinkah wajahnya sekacak nama empunya badan,Martha berangan-angan.
BAB 4
"Abang Zal dah balik,"jerit Naila QIstina manyambut kepulangan abangnya. Mereka bertiga ketika itu sedang menonton TV bergegas keluar."Wah,"jerit Martha kegirangan. Bagai berda di awangan ,Martha terpegun melihat kekacakan Zack Zalman. Martha menghampiri Zack Zalman sambil tersenyum mdengan senyuman menggodanya. Zack Zalman yang meluat melihat Martha terus menyepak Martha. Martha tercampak ke penjuru bilik. Naila Qistina menegur abangnya yang bertinadak kasar tehadap Martha. Martha segera bangun dan berjaln perlahan-perlahan ke arah Ally dan Dyna. Mereaka berdua memujuk Martha yang mersa sungguh benci akan Zack Zakman. Tahulah dia bukan anak Encik Ahmad William,tapi Zack Zalman tidak berhak menyepak Martha begitu.
BAB 5
Petang yang cerah itu seperti biasa Martha,Dyna dan Ally berjalan-jalan di sekitar Bukit Tunku.Sekali lagi mereka bertemu dengan Fathy,ketika itu Fathy baru ternampak Dyna.Fathy jatuh cinta pada Dyna.Ally yang pada mulanya dianggap sombong kerana tidak menyahut sapaannya tempoh hari dipandang Fathy dengan marah.Ally yang memang meluat dengan sikap Fathy yang playboy hanya menjeling tajam pada Fathy.Dyna meminta untuk berdating dengan Fathy ketika itu.Mereka berjanji akan berjumpa di Simpang Empat Laman Tunku.Ally dan Martha meneruskan perjalanan sambil bersiar-siar.Ketika hendak melintas jalan,Ally yang hamper dilanggar kereta sempat diselamatkan Izac-In.Ally yang terpana dengan ke’macho’an Izac-In terus jatuh cinta pandang pertama.Izac-In ketika itu sudah berpunya iaitu Sharah hanya memandang biasa pada Ally.
BAB 6
Hari itu satu keluarga Encik Ahmad Williams dan Raja Najradara Armand berkumpul Zack Zalman,Ryna Kelly,Athy Shana,Zaied Zafran dan Naila Qistina merupakan anak-anak mereka.Villa Kejora kelihatan meriah dengan gelak tawa gembira keluarga tersebut.Walaupun kelihatan Dyna,Ally dan Martha nampak terpinggir di suatu sudut namun mereka tidak rasa dipinggirkan memandangkan kegembiraan keluarga Encik Armand setelah berkumpul.Naila Qistina memanggil mereka untuk bersama-sama.Kali ini,Martha kelihatan agak takut dan cuba menjauhi Zack Zalman.Zack Zalman berasa kesian terhadap Martha.Dia berasa menyesal akan perbuatannya tempoh hari.Dia membelai Martha dengan manja.Martha terasa bagai berada di awangan sekali lagi.”Achumm!!”Martha terkejut.”Zal,ka nada alahn,janganlah sentuh Martha tu”,tegur Puan Raja Najradara.
BAB 7
Sekarang Ally dan Martha sering keluar bersama-sama.Dyna tidak ikut bersama-sama mereka maklumlah asyik berkepit dengan Fathy.Ketika mereka berdua sedang berjalan,sekali lagi mereka terserempak dengan Izac-In yang sedang berjalan dengan Sharah.Ally yang tidak menyangka yang Izac-In sudah mempunyai awek bersa sedikit kecewa.Dia mempercepatkan langka,dia tidak sanggup melihat adegan Izac-In dan Sharah yang sungguh mesra.Apabila sekali lagi Ally menoleh ke belakang dia ternampak Izac-In sedang bergaduh dengan Sharah.Agaknya mereka berpura-pura mesra depan orang lain tak?Ally berfikir.Dia merasakan masih ada peluang untuk dia memikat Izac-In.Ally mengajak Martha berpatah balik.Ally mempunyai rancangan tersendiri untuk merebut hati Izac-In.Ketika mereka sedang rancak bertekak,masing-masing meninggikan suara,Ally berjalan laju mendekati Izac-In sambil berkata “Ayang,kenapa tak tunggu I.”Sharah yang terkejut dengan tindakan Ally hanya menjeling tajam.Izac-In kelihatan terpinga-pinga.Ally sempat mengenyit mata kepada Izac-In.Izac-In yang memahami maksud tersebut tersenyum gembira.”Betullah u ni ada orang lain kan,”tengking Sharah.”Ya,I memang ada orang lain,”balas Izac-In dengan geram.”okey,mulai hari ini kita putus,”kata Sharah geram.”Fine,”balas Izac-In pula.Setelah Sharah berlalu pergi Izac-In menewgur Ally lembut”Thanks,saya memang dah lama nak putus dengan dia,dah tak tahan dah.Maaf nama saya Izac-In..Awak ni bukan…”Tiba-tiba Ally menyampuk,”Ya,awak yang selamatkan saya hari itu,tak ingat??”Izac-In hanya mengangguk.”Nama saya Ally,ini kawan saya Martha,”sapa Ally gembira.Sejak itu Ally makin rapat denga Izac-In.
BAB 8
“Korang berdua masing-masing dah ada bf.Aku je takde lagi,”rungut Martha pada suatu petang.”Alah,kalau ada rezeki,nanty ada gak bf.”Tiba-tiba kedengaran suara di luar pagar. “Hello,Martha ada?” Dyna melaung, “Martha ,ada lelaki cari kau.”Martha tertanya-tanya siapa pula lelaki tersebut.Martha kehairanan. “Han,”jerit Martha keriangan.Maklumlah jumpa bf lama yang berhijrah ke Singapura sebelum ini.Mereka berbual dengan gembira.Kasih bertaut kembali.
BAB 9
Sehinggalah pada suatu hari,keluarga Encik Ahmad Williams hendak berpindah ke Kedah.Ally,Martha dan Dyna berasa sungguh sedih.Mereka tidak boleh turut serta.Naila Qistina yang paling sedih untuk berpisah dengan mereka bertiga.Dyna,Ally dan Martha mengalirkan air mata apabila tiba saat perpisahan.Kini,rumah itu menjadi sunyi sepi.Untuk menghilangkan kesunyian,Ally,Martha dan Dyna mengajak bf masing-masing tinggal sekali dengan mereka.Kini mereka tinggal berenam di situ dengan aman damai.

BAB 10
Kini,genap sebulan Villa Kejora tidak berpenghuni.Hinggalah pada suatu hari,beberapa pekerja membersihkan kawasan rumah tersebut dan meletakkan di sekeliling rumah ntersebut dengan pelbagai jenis bunga yang indah-indah.Rupa-rupanya Villa Kejiora akan dihuni oleh keluarga baru.Encik Fathi dan isterinya Puan Majdina bersama anak-anak mereka iaitu Mardhiah,Hanbali,Amalina dan Izzat Indra.Mereka membiarkan enam ekor kucing yang memang berada di kawasan tersebut iaitu Dyna,Fathy,Ally,Izac-In,Martha dan Hans menetap di situ.Berbahagialah mereka bersama kuntuman bunga yang mekar bak taman syurga di sekeliling rumah tersebut.Bunga tersebut tutur memagari Villa Flower..nama baru villa tersebut..
~the end~

1 comment:

lightofourhope said...

lalala~
karya first aku time form 1,,cam bodo je an..
harap2 enjoy..wakaka