assalamualaikum...

here my site, my own way to present myself as i won't bother anyone
this is how i'm expressing myself by writing here, because most of the time I'm enjoying blogging

Thursday, March 8, 2012

satu rasa. satu ukhwah~

alhamdulillah. alhamdulillah


aku baru balik dr sesuatu tempat. yg insyaAllah dr tmn2 syurga.


dan alhamdulillah juga ramai kawan2 yang bertujuan sama mencari redhaNya pun turut serta.
sayang kalian~
kita seronok dan bahagia apabila saling menguatkan.


dan aku akui aku payah nak menguatkan org yg aku rasa dia dah 'kuat'
tapi klu kita punya satu rasa. sama2 humble. sama2 mencari. sama2 dpt menerima kelemahan diri dan mendengar pendapat org lain.
ya, kdg2 kita akan rasa satu gap bila kita xbnyk persamaan dgn org.
tapi, aku selalu dan kena sentiasa menekankan diri. 'raikan perbezaan'


dan jiwa aku. lebih suka dan lekat kpd org2 yg senyap, 
dan andai dia berkata, kata2 nya penuh hikmah.
aku xsuka sgt suasana all the time bising2. pot pet. hee~


dan aku lebih selesa bersama dgn wanita2 yg lebih bersifat tertutup bila di khalayak lelaki.
tak perlu nak lantang melebihi lelaki, lainlah mmg dah xde laki yg lantang utk menegakkan sesuatu kebenaran time tu.
dan actually dia hebat je bila berada di kalangan sesama wanita. dan sgt terbuka menerima sesuatu.
keterbukaan dalam berprinsip.


ya, aku kata je aku suka bersama dan bersahabat dgn yang baik2 ni.
dan aku sedar je, aku tak sebaik itu.
tak mudah nak bina biah solehah. payah!


alhamdulillah, Allah pernah bagi aku kesempatan merasakan biah solehah itu di DQ.
dan hidup aku sebelum2 dan selepas2 tu. takjumpa,takdapat pun macam tu.
tapi itu bukan alasan untuk tidak membinanya dalam masyarakat sekarang yang kian rosak.


sejujurnya. aku dah hidup kat atas muka bumi ni, 19 tahun. 
klu imbas balik zaman tokoh2 Islam dulu. dah macam2 sumbangan terhadap Islam. tapi aku?
jom,kuatkan semangat kaji dan hayati sirah2 Nabi dan sejarah para sahabat dan tokoh2 Islam sebagai panduan utk menjalani kehidupan dlm suasana biah solehah itu. insyaALLAH.

coretcoretan1 : dan maaf kpd sume yg mengenali diri. aku akui aku ada kelemahan dlm berkomunikasi in real life. aku sukakan ukhwah .aku tau ukhwah fillah tu indah. tapi, aku lg suka masa bersendiri dan duduk sorg2 dr serabut2 cmpur2 ngn org. not all the time, but sometimes. sbb aku xsuka bising2 kot. jadi mslh n kekurangan aku ni kdngkala mengguris hati2 mereka yg xbersalah.

4 comments:

Anonymous said...

melly: its ok la. ko baik je . baik lg dari ak. ukhuwah lillah i'allah. suasana kat Dq mmg susah nak dpt, tp kite boleh cipta 1. prasaan suke sndri tu x pelik pn, ak rse sume org pn kdg2 lg suke jd senyap..huhu..
annoy dgn ikhwah tu pn normal. tp just for me, ak stand up lwn balik if ak x suke prngai dorg. tp depends la. kdg2 trlepas gak kat blog or mne2.. huhu..muhasabah dri balik. btw, mel, nice post!
-jAnnah-

Nuramalina said...

jannah.hee~ :D
insyaAllah. sume mahukan yg terbaik.
moga ukhwah berkekalan.
sedih woo. qiamullail smlm xrmai batch kte.
sbb rmai taksehat. ramai gi cairo dan etc etc.
tp hrpnya klu nnty kte buat sesama batch kita bole kumpul rmai2.seronoknya!!:)

Ameer Faris said...

indahnya ukhuwah yang terjalin dengan niat lillahitaala.. =) nice n3..moga thabat berkongsi kalam ..

Nuramalina said...

insyaAllah. doakan terbaik utk setiap perkara