assalamualaikum...

here my site, my own way to present myself as i won't bother anyone
this is how i'm expressing myself by writing here, because most of the time I'm enjoying blogging

Wednesday, May 23, 2012

"study spirit?" :p

assalamaualaikum.

hari ni nak share pengalaman, perasaan yang sgt kelakar.
ok,serious. sblum ni xpenah jd camni.
even zaman sekolah rendah,high school dulu..
klu dulu,kaki ponteng adalah. org buat kelas muka aku la plg slalu xnmpak btg idung.
tp smenjak dah besar,brtmbah matang ni. cehh. aku plak trlebih smngt nak gi kelas study.huahua

hari ni aku pergi uni di saat sume org bersenang lenang di rumah.
tapi takpe, maybe yg ni akn jd sweet memory aku.hikhik

hari ni hari Khamis , 24 hb Mei adalah hari mengundi bagi rakyat Mesir.
ok,smalam pun org gi mengundi xpulak cuti kan.
so. hari ni aku tak expect la plak cuti.hewhew
dgn mlm td, balik2 terus tido. xtgk e-mel. padahal ada je notis kata hari ni cuti.

aku bangun agak awal cam bese bila tau ada kelas pagi.
pastu siap2.
walaupun hari ni rasa malas sikit nak gi kelas sbb xberapa sehat.
tapi,kena kuatkan semangat lah kan.
pastu bayangkan hari ni kelas 6 jam pulak tu.
aku pun siap2 bwk bekal nasi.

dan selama2 ni aku gi kelas jalan kaki je, hari ni gatal nak naik teksi.
pakcik teksi tu trlebih baik hantar betul2 depan pagar uni.
ok. jarang yang nak jumpa situasi camtu.
sbb besenye dorg akn hantar seberang jalan yang dekat ngn fakulti engineering tu kot.

smpai mowassa. pelik dah. sunyi sepi.
tapi beselah awal pg lagi kan.

smpai dlm building tu, pak guard tu tegur hari ni hagazah(cuti)
ha, sudah. aku pun bukak cek balik i pad. hari khamis dlm jadual mmg ada kelas.
aku xsalah tgk kan.
pastu aku tepon SR group aku.ohh,betul lah hari ni cuti.
baru diinformkan mlm td. kot. haha.
aku dah gelak sorang2 kat situ.

dan rupanaya aku x keseorangan. sbb kwn aku yg sama klas ada kol jgk sblum tu, tnye kelas hari ni pukul brp
aku dgn konfidennya jwb, 8-2 la.
dan masa aku tau xde kelas tu, aku cpat2 tepon dye balik. mne tau dye xbertolak lg. tp xdpt tepon.
pastu aku pikir maybe kwn aku ni da tau kot mmg xde klas hr ni. so,xpelah kan.
tgh2 on the way nak balik tu, kwn aku tepon balik. aku pn bgtau kelas xde. rupanya dye pn dah smpai mowassa. tp tak sesadis aku yg siap msuk building. mujur xsmpai duduk dlm kelas je. hua3.

dlm prjalanan balik tu nampak lah rekyat mesir tgh beratur depan2 sekolah atau tapak mengundi diorang.

doakan semoga kemenangan berpihak kpd Islam, yakni IM, mohamad Moursi. insyaAllah

ok. habes dah.
hikmah dye yg aku dpt.
aku dpt exercise pg2 sbb jln nak balik tu aku jln kaki la plak. pokai la sbb td pergi dah naik teksi.
dapat jugak beli air yogurt yg dah lama gler takminum. beli sayur sket.
*sbb aku jarang kuar gi kedai sbnrnya.
pastu lah, klu aku tau hr ni cuti xdenye aku bole bangun xtido balik.
mesti tido meleret2 smpai tengahari.
so,ni satu advantage la,bole study.yeah.
jom study~~~

ok.bebudak ni. dah post siap wat 9gag. yg aku rse betul pap trkena ats batang idong..giler kelakar dan rse nak gelakkan diri sndiri :p





2 comments:

Anonymous said...

lawak ah..x cite pon kat ak..

lightofourhope said...

'aku' ni sapa?
ohh.ni pun dah cukup segan~ hehe:p