assalamualaikum...

here my site, my own way to present myself as i won't bother anyone
this is how i'm expressing myself by writing here, because most of the time I'm enjoying blogging

Sunday, December 18, 2011

selalu dilupakan~

salam..
ermm,a little bit moody..ditambah bdn rse cm nak demam ni..
x..aku xmrh kt org lain..
tp,aku kecewa ngn diri sndiri..

knp aku sensitif sgt..
mudah terasa hati..
cepat mengalah..

ok,fine..aku sgt2 xreti bersosial..
ruang lingkup life aku dlm skop yg sgt kecik..

aku xkenal ramai org..
n konfem ramai org xkenal aku..aku xkesah pun xdikenali..
sbb dikenali org bkn bnde yg aku suka pun..

tp rse sgt2 sedih org yg mngenali aku melupakan aku..
klu org yg agk rapat ngn aku ingat xingat aku..
tgk,jd sensitif lg..

aku xslhkn spe2..aku slhkn diri sndiri..
aku xreti berkomunikasi ngn baik ngn org..
aku xpndai nk amek hati org..

aku bina dinding tebal2.
spy org lain xdpt explore ape yg aku rasa..
lg2,apa yg aku pikir..

aku tau,
aku dlm family n brsama msyrkt luar sgt berbeza perwatakan..
aku sgt riang gumbira bile kat umah..
tp dgn org lain,aku jd pasif..
tipulah,aku xgembira langsung..
tp still xsama mcm aku kat umah with my family..

tgk2..emo lg..
uwa~ really miss my home!!

ok,jom sme2 reflex diri..
sedih sgt rse dilupakan oleh org..
pernah terfikir x,
klu dilupakan Allah cmne pulak..

ya Allah,aku selalu melupakanMu..
tp aku sibuk memikirkan knp aku dilupakan oleh manusia semata2..

pdhal Engkau ada utk diingati..
n sepatut2nya sgt aku kne pikirkan cara jgn smpai Allah melupakan aku..
bnyknya nikmatNya dia berikan..
tp ada aku byukur..
yer,sbb aku rse sedih~ (xbole nk crta knp,huhu)

aku belek2 Quran..
mohon Allah smpaikn sesuatu kat aku..
sweetnya Allah..

Antara peringatan n kata2 indah dye yg aku rse kne sgt kat aku yg tgh gundah gulana ni..
 Surah Ar-R'ad
"[22]
Dan orang-orang yang sabar kerana mengharapkan keredaan Tuhan mereka semata-mata, dan mendirikan sembahyang, serta mendermakan dari apa yang Kami kurniakan kepada mereka, secara bersembunyi atau secara terbuka; dan mereka pula menolak kejahatan dengan cara yang baik; mereka itu semuanya adalah disediakan baginya balasan yang sebaik-baiknya pada hari akhirat; -
[23]
Iaitu Syurga yang kekal yang mereka akan memasukinya bersama-sama orang-orang yang mengerjakan amal soleh dari ibu bapa mereka dan isteri-isteri mereka serta anak-anak mereka; sedang malaikat-malaikat pula akan masuk kepada mereka dari tiap-tiap pintu; -
[24]
(Memberi hormat dengan berkata): “Selamat sejahteralah kamu berpanjangan, disebabkan kesabaran kamu. Maka amatlah baiknya balasan amal kamu di dunia dahulu.
[25]
Dan (sebaliknya) orang-orang yang merombak (mencabuli) perjanjian Allah sesudah diperteguhkannya dan memutuskan perkara-perkara yang disuruh oleh Allah supaya dihubungkan, serta mereka pula membuat kerosakan dan bencana di muka bumi, – mereka itu beroleh laknat, dan mereka pula beroleh balasan hari akhirat yang seburuk-buruknya.
[26]
Allah memewahkan rezeki bagi sesiapa yang dikehendakiNya, dan Ia juga yang menyempitkannya. Dan mereka (yang ingkar): bergembira dengan kehidupan dunia, sedang kehidupan dunia itu tidak lain, hanyalah kesenangan yang kecil dan tidak, kekal berbanding dengan kesenangan hari akhirat.
[27]
Dan orang-orang yang kafir berkata: “Mengapa tidak diturunkan kepada (Muhammad) satu mukjizat dari Tuhannya? “Katakanlah (wahai Muhammad): “Sesungguhnya Allah menyesatkan sesiapa yang dikehendakiNya (menurut undang-undang peraturanNya), dan memberi petunjuk ke jalan ugamanya, sesiapa yang rujuk kepadaNya, -
[28]
(Iaitu) orang-orang yang beriman dan tenang tenteram hati mereka dengan zikrullah”. Ketahuilah dengan “zikrullah” itu, tenang tenteramlah hati manusia.
[29]
Orang-orang yang beriman dan beramal soleh, beroleh kebahagiaan yang amat mengembirakan dan tempat kembali yang sebaik-baiknya.

tenteramlah hati dgn mengingatiNya..pliz~

p/s: doakan smoga Allah mnguatkan aku utk bngun gi kelas esok..
seyes,aku xkesah pun klu aku demam..
aku tau,dah lama aku xsakit..
sakit kan mnghapuskan dosa..
tnda Allah sygkan aku..andai aku SABAR..insyaAllah :D

No comments: